lauantai 23. helmikuuta 2019

Lomatunnelmissa, oppilaat aatoksissa


Nyt alkoi hiihtoloma. Se tulee tarpeeseen. Viime kuukaudet ovat olleet henkisesti rankkoja. Olen silti onnellinen, että kaiken pyörityksen keskellä olen itse yhä hyvävointinen. Lomalle en ole suunnitellut yhtään mitään. Minulle paras loma on loma ilman aikatataulutuksia ja kiirehtimistä. Tarvitsen kiireettömyyden tuntua voidakseni olla täysipäinen ja säilyttääkseni luovuuden rippeet.

Niin ihanaa kuin lomalla on ollakin, nautin silti edelleen työstäni ja tiedän jo loppuviikosta kovasti odottavani työhön paluuta.



Tässä loman kunniaksi pari helmeä oppilailtani hyvää tuulta luomaan:


Istun ruokailemassa samassa pöydässä kolmen oppilaani kanssa. Sanotaan tässä oppilaita kuvitteellisilla nimillä Kalle, Sampo ja Maisa.


Maisa: En oikeen tiedä, onko tää ruoka hyvää vai pahaa.


Ope:Mun mielestä tää on kyllä aika hyvää. Tykkään noista tummista pavuista.


Maisa: Niiden takia mä en oikeen tykkääkään. Mun äiti on vegaani. Se rakastaa papuja. Eilenkin se söi koko purkillisen.


Kalle: Yökkk. Mä en vois ikinä syödä. Oksentaisin. Mutta liha on hyvää.


Maisa: Mut aatteleppa kun liha loppuu maailmasta, mitä sää sitten syöt.


Kalle: Mä alan  sit ihmissyöjäks.


---Vähän aikaa on hiljaista, Sampo haarukoi ruokaa suuhunsa, nostaa hitaasti päänsä, katsoo Maisaa virnistäen.---


Sampo: Joo, ja se aloittaa vegaaneista!
                                              
                                                    **


Eriytän matematiikkaa ylöspäin. Luokan kuusi oppilasta on yhdessä pohtimassa ongelmatehtäviä. Tyttö piirtää lukuja paperille, pyyhkii, näyttää epätoivoiselta. Sitten hän kaivaa pöydällään olevasta välinepakista uuden testamentin, ottaa sen käsiinsä ja selailee sivuja ees ja taas.

 Lopulta tyttö toteaa: Ja mä kun luulin, että raamatusta löytyy vastaus jokaiseen kysymykseen.

Nautinnollista lomaviikkoa keskipohjalaisille!:)

Ps. Seuraile blogiani Kalevalan päivän tienoilla - tulossa mielenkiintoinen arvonta hyvinvointiin liittyen!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti